MaiShops köp- och leveransvillkor
MAISHOPS KÖPSVILLKOR OCH LEVERANSVILLKOR
Gäller från 2018-06-06
NETBUTIK
Produkter från MaiShop onlinebutik säljs av Maimedia, FO-nummer 2568059-1 . Vi säljer produkter till vuxna i Finland. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.
Observera att våra affischstorlekar 30x40 cm, 50x70 cm och 70x100 cm har lite olika mått, därför kan måtten på affischbilden du beställer skilja sig något från produktbilden i vår webbutik, vilket motsvarar måtten 70 x 100. Det är också bra att notera att färger ofta ser ljusare ut på elektroniska enheter än i själva trycksakerna.
BESTÄLLNING
Produkter beställs i nätbutiken på maishop.fi genom att lägga dem i varukorgen och betala för innehållet i varukorgen i nätbutikens kassa. Du kan också lägga till ett meddelande till orderhanteraren.
Alla beställningar bekräftas via e-post, vilket inkluderar beställningspris, fraktkostnader och de beställda produkterna. För att få en orderbekräftelse måste du ange en e-postadress när du gör din beställning.
All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågas vid beställning kommer inte att användas för något annat än att leverera beställningen eller lösa eventuella oklarheter som kan uppstå. Vid beställning från webbutiken krävs att du har läst och samtyckt till de när som helst gällande leveransvillkoren.
ORDERBEKRÄFTELSE
Vi skickar dig en orderbekräftelse via e-post, där du ser:
- innehållet i beställningen
- betalningsmetod
- det totala beloppet på fakturan
- din egen information
LEVERANSTID
Vi behandlar beställningar i den ordning de tas emot. Vi postar produkter till Postis paketautomater och filialer två vardagar . Det tar i genomsnitt 4–7 arbetsdagar att leverera din beställning, beroende på betalnings- och leveranssätt.
LEVERANSMETOD OCH LEVERANSKOSTNADER
Fraktkostnader inkluderar porto och paketeringskostnader. Alla våra beställningar under 50 euro har en fast fraktkostnad på 3 euro. Vi levererar beställningar över 50 euro utan kostnad . Vi levererar beställningar till Postis paketautomater och kontor i hela Finland. Du kan spåra framstegen för ditt paket med hjälp av spårningskoden vi tillhandahåller och göra anspråk på ditt paket med denna kod. Notera! Vänligen ange ett telefonnummer vid beställning, eftersom ankomstmeddelandet inte skickas i pappersform.
Kontrollera paketets skick omedelbart när du hämtar din beställning. Om försändelsen och produkterna är skadade under transporten, vänligen lämna en skadeanmälan till postkontoret. Vänligen kontakta oss efter detta.
Vi förbehåller oss rätten att ändra fraktkostnader vid ett senare tillfälle.
VILLKOR FÖR BYTE OCH RETUR
Om du inte är nöjd med vår produkt, vänligen kontakta oss omgående och berätta vad som inte motsvarade dina förväntningar. Du har 14 dagars bytes- och returrätt enligt den finska konsumentskyddslagen, som räknas från tidpunkten för mottagandet av varan. Ångerrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Vänligen kontakta oss via e-post på info@maishop.fi innan du returnerar. När du returnerar en levererad beställning, vänligen ange ditt kundnummer, namn och kontaktuppgifter, samt ditt kontonummer för återbetalning. Tyvärr kan vi inte erbjuda återbetalning eller utbyte efter 14 dagar. Eller en kampanj och rea på produkter. Kunden accepterar att betala kostnaderna för returen .
Returadress :
MaiMedia
Metsäpurontie 14 G 75
00630 Helsingfors
Vi tar inte emot returer mer än 14 dagar efter leverans. När returen är godkänd kommer pengarna att återbetalas direkt till ditt konto efter att returen har tagits emot och behandlats.
OINSAMLADE BESTÄLLNINGAR
Om kunden inte hämtar ut sin försändelse från Postens kontor eller paketskåp inom den tid som anges i ankomstmeddelandet, kommer försändelsen att returneras till avsändaren. I dessa fall kommer MaiShop att kontakta kunden igen för att komma överens om ytterligare steg. Vanligtvis är alternativen antingen återbetalning av försäljningspriset till kunden, minus avsändarens kostnader för returen, eller återsändning av produkten, i vilket fall kunden debiteras kostnaderna för returen och ny porto.
PROBLEMSITUATIONER
Om produkten försvinner under transporten, skadas eller fel produkt har levererats till kunden ska kunden omedelbart anmäla felet till info@maishop.fi eller per post:
MaiMedia
Metsäpurontie 14 G 75
00630 Helsingfors
Anmälan om felaktig leverans eller defekt produkt ska göras inom 14 dagar från mottagandet av produkten. Om paketet är skadat i posten ska reklamation på produkten omedelbart göras till Posti.
ANDRA
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Kunden måste bekanta sig med gällande leveransvillkor innan beställning.
MaiShop behandlar all kundinformation helt konfidentiellt och åtar sig att inte lämna ut kundinformation till tredje part.
INFORMATION OM BETALNINGSTJÄNSTLEVERANTÖRER
Paytrail Oyj (2122839-7) verkar som leverantör av betalningsförmedlare i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj står som mottagare av betalningen på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens. Vid reklamationer ber vi dig att först kontakta produktleverantören.
Paytrail Corporation, företags-ID: 2122839-7
Innova 2
Lutako Square 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamistaan